Selamat Datang

Sunday, May 16, 2010

SELAMAT HARI GURU


16 Mei 2010; Kira-kira 400,000 guru di seluruh negara menyambut hari guru. Tema 'Guru Pembina Negara Bangsa' menyemarakkan lagi semangat guru untuk memberi khidmat dalam meneruskan cita-cita negara untuk mencapai negara maju tahun 2020 ini. SMK. Kuala Telemong turut sama menyambut hari guru dan untuk itu Kelab Guru dan Kakitangan yang dipengerusikan oleh En.Suhairi telah merancang berbagai acara untuk memeriahkan lagi sambutan tersebut. Menurut beliau, perhimpunan pagi dengan bacaan perutusan oleh En. Amry, Penolong Kanan Pentadbiran diikuti En.Azman, PK.HEM dan seterusnya perasmian oleh Tn.Hj.Rasid Ngah, Pengetua SMK.Kuala Telemong. Guru-guru juga turut menyanyikan lagu Kami Guru Malaysia dan lagu tema hari guru "Guru Pembina Negara Bangsa" seterusnya bacaan ikrar diketuai oleh En.Nordin Zakaria, Guru kanan Sains. Seterusnya pelajar turut sama menghiburkan guru dengan beberapa acara pentas seperti forum, nyanyian dan deklamasi sajak.

2 comments:

Anonymous said...

Terima kasih kepada semua guru yang mengajar.. kak Ayu kerani sangat sombong dan berlagak. Harap berubah.. jangan perkecilkan orang lain..

Anonymous said...

saya mohon maaf pada kak ayu.. tapi saya sangat terkilan mengenangkan cara beliau melayan saya..harap dapat diperbaiki. thanks..